PayPal integrează criptomonedele în serviciile sale. Ce înseamnă asta pentru noi și Facebook?

de: Paula Artin
01 11. 2020

Paypal este a 30-a cea mai mare bancă din Statele Unite în ceea ce privește depozitele. În anii 2000, Paypal, acum bine ancorat în stilul de viață și cunoștințele tuturor celor care utilizează plăți online, a devenit un sinonim cu banii online. În acel moment, într-adevăr, plățile pe internet păreau o gândire utopică.

Dacă revenim în prezentul lui 2020 și al acestei săptămâni, compania înființată de Elon Musk și Peter Thiel, printre alții, își propune acum să devină un sinonim pentru criptomonede, cel puțin în mintea utilizatorilor de masă.

După ce ne-am umplut mințile cu știrile actuale, nu e de mirare că a fost ușor să uităm că la sfârșitul anului 2019 și începutul acestui an, am fost cu toții îngrijorați de faptul că Facebook a depășit complet sistemul monetar global cu proiectul său Libra.

Cu toate acestea, printre preocupările privind protecția datelor, presiunile guvernamentale și o pandemie, proiectul Facebook s-a transformat rapid înapoi în Libra 2.0, o fantomă a predecesorului său.

Datorită naturii eșuate a acestui proiect, puțini își amintesc că unul dintre membrii Alianței Libra care planifica să preia lumea – pe lângă Uber, Vodafone, Mercado Pago și mulți alți giganți – a fost Paypal, care a părăsit grupul în octombrie 2019 ca “să se concentreze pe propriile interese”.

Astăzi, proiectul secret al Paypal a ieșit la iveală

Săptămâna trecută, Paypal și-a anunțat neașteptat incursiunea în piața criptomonedelor. Știrile au făcut ca prețul Bitcoin să crească instantaneu cu peste 12.900 de dolari (și remarcabil, să rămână acolo).

Alte monede care urmează să fie acceptate de procesorul de plăți digitale, cum ar fi Litecoin și Bitcoin Cash, au înregistrat, de asemenea, câștiguri substanțiale.

De asemenea, CEO-ul Galaxy Digital și multimilionarul Mike Novogratz, s-a pronunțat despre acest lucru, spunând:

“Dacă sunteți în sala de consiliu de la Morgan Stanley sau Goldman Sachs sau Bank of America, vă gândiți: «Cum mă implic?»”.

Novogratz, ca mulți alții, înțelege că îndrăzneala acestei mișcări, ca o susținere a conceptului Bitcoin, ar putea împinge alte instituții să facă același lucru.

Un alt fapt pe care Novogratz l-a subliniat este că Paypal a decis să se asocieze cu Paxos pentru a lansa acest proiect.

Spre deosebire de Facebook, care a decis să construiască de la zero, Paypal a urmărit o alianță puternică cu un partener care are deja cunoștințele și abilitățile specifice necesare pentru a acoperi decalajul dintre compania americană de mai multe miliarde și piața propusă.

Datorită acestui fapt, PayPal a primit prima licență condiționată în monedă virtuală de la Departamentul Serviciului Financiar al Statului New York.

Deci, cum vor evolua lucrurile în timp?

Având kilometri înaintea concurenților săi din sfera companiilor tehnologice proeminente care intră în plăți criptografice, este sigur să spunem că întreprinderea din Silicon Valley are șanse echitabile să reușească.

Cu toate acestea, “succesul” în acest caz este probabil să devină egalul schimbului preferabil pentru utilizatorii fără expertiză, mai degrabă decât un element de bază al industriei criptografice.

Datorită credibilității sale și a acceptului din partea autorităților de reglementare, Paypal este probabil să caute colaborări cu alți giganți Big Tech care doresc să integreze plățile criptografice.